EngAnGs-mEsSy cHuRcH

”Engangs-Messy Church” er Messy Church bare denne ene gang. Her får I mulighed for at prøve konceptet af – hjemme i jeres egne omgivelser - og med vores hjælp, for at se om det fremover er en form, som I skal arbejde videre med.

Derfor skal I prøve Messy Church
Messy Church er en anden måde at tænke kirke og menighed på. Vi tror på, at Messy Church kan samle flere generationer under det samme møde-format. Vi har så meget at give hinanden, om det så er barn til voksen, ældre til ung eller noget helt tredje.

Samtidig med det, så er Messy Church knap så kantet som andre møde-formater, og det vil derfor være nemt at invitere nye med. Alle vores samlinger er tilrettelagt sådan, at den bibelkyndige og den søgende får noget med sig hjem. 

Hvad kommer der til at ske?
Til en ”Engangs-Messy Church” møder I de 4 grundsten (drop in, aktiviteter, bibelhistorie og spisning), som altid danner rammen for de gange, vi mødes i Messy Church. Ligeledes vil I blive præsenteret for de 5 værdier (Kristus i centrum, for alle aldre, kreativitet, gæstfrihed og gudstjenestefejring), som Messy Church bygger på.

Gå sammen med din kirke, missionshus, smågruppe eller noget helt fjerde og kontakt os, så kommer vi ud med en ”Engangs-Messy Church”.

Vi kommer med en samling*, som I er med til at sammensætte, så det passer lige præcis til jer, og som stadig er tro mod konceptet.

*En samling er et hæfte som indeholder forslag og ideer til alle 4 grundsten, først til drop in-afdelingen. Dernæst er der mindst 10 forslag med gode beskrivelser til aktiviteter, materialeliste, og der lægges op til, hvad der kan tales om. Herefter er der inspiration til, hvordan bibelteksten kan formidles og forslag til sange. Afslutningsvis er der ideer til en menu, som passer til samlingens tema.

Hvad kræver det af jer?

Inden ”Engangs-Messy Church”

  • I tager kontakt til os.
  • En af jer eller en gruppe hjælper med at vælge aktiviteter fra samlingen. Det starter vi på et par måneder før jeres Engangs-Messy Church.
  • I skaffer hjælpere til de forskellige aktiviteter. Hjælperne vil grundigt blive sat ind i hans/hendes opgave, som både består i at lede aktiviteten og holde en samtale i gang ud fra emnet for jeres Engangs-Messy Church.
  • I indbyder – gerne vidt og bredt. 
  • Under ”Engangs-Messy Church”
  • I er nysgerrige.
  • I lægger hus til.
  • I står for maden.

 

Efter ”Engangs-Messy Church”

  • Snak sammen lokalt om Messy Church er et koncept, I skal arbejde videre med.

Det kommer vi med

Inden ”Engangs-Messy Church"

  • Vi sender en gennemarbejdet samling, med grundig beskrivelse, samt et aktivitetskatalog, der passer til emnet, som I kan vælge ud fra, så I kan gøre det til jeres eget. 
  • Vi mødes ca. 1 time før jeres Engangs Messy Church med dem, der er ansvarlige for aktiviteterne, til fælles intro, opsætning og bøn.

Under ”Engangs-Messy Church”

  • Stort set alt materiale til aktiviteterne, med mindre der er aftalt andet. 
  • Diverse skilte med informationer om de forskellige aktiviteter og spørgsmål til samtale.
  • Bibelhistorien. 


Efter ”Engangs-Messy Church”

  • Vi tager kontakt til jer, så vi kan få en snak om jeres Engangs-Messy Church og en evt. opstart af Messy Church hos jer.
  • Vi hjælper MEGET gerne med opstarten.

Økonomi
Vi snakker sammen om økonimien, når I kontakter os. 

Kontakt
Kontakt os og få en uforpligtende snak og for booking af tid.